HOE WIJ WERKEN
Hier had een prachtig verhaal kunnen staan over buzzwords en vage slogans. Over onze te-gekke animaties, flexibele inzetbaarheid en grote netwerk, noem maar op. Over het belang van animaties voor een goede communicatie en een slim verspreidingsplan. Maar dan beginnen we achteraan. Het gaat niet om ons. Het gaat om u. En datgene wat u, uw merk, uw mensen, producten of diensten bijzonder maakt. Eigenz noemen we dat hier. Wij zijn nieuwsgierig wat ú of uw product nu zo ‘eigenz’ maakt. Grote kans dat uw klanten juist daarom voor u kiezen. Want dat is precies wat u onderscheidt van de rest. Wat ons betreft kunt u niet eigenz genoeg zijn. Daarom begint ons gesprek bij uw eigen identiteit. Op weg naar eigenzinnige oplossingen om dat eigenze zichtbaar te maken. Eigenz in strategie, vorm en middelen. Zie hieronder onze werkwijze animaties.
Briefing & voorbereiding
Wat wordt de inhoud van de animatie? Wat is het doel en welke type animatie past daarbij? Welke stijl heb je in gedachten? Welke stijl past bij jouw doelgroep? Dit gaan we samen met jou bekijken.
Verhaallijn en script
Wij zorgen ervoor dat de input die we van jou krijgen wordt omgezet naar een duidelijk verhaal. Een goed origineel script is informatief, bevat een beetje humor, brengt de juiste boodschap over en duurt niet te lang.
Storyboard
Als het script gemaakt is maakt onze eigen illustrator een storyboard waarin we jouw verhaal visualiseren. Per scène laten we zien wat er gebeurt. Zo krijgt jouw animatie al een beetje vorm.
Ook maken we samen met jou een keuze uit onze stylesheets waarin we diverse illustratiestijlen hebben staan. Belangrijk is om daarbij rekening te houden met jouw doelgroep.
Illustraties
Bij het voorstel van het storyboard werken we vast een illustratie uit. Als we op een goede lijn zitten wordt dit de definitieve stijl voor de animatie. En dan de illustraties: deze maakt onze illustrator zelf, waardoor je uiteindelijk een uniek eindproduct krijgt. Natuurlijk houden we rekening met jouw huisstijl.
De animatie maken
Nu komt er beweging in. Op basis van het storyboard worden de illustraties en de karakters geanimeerd. Tijdens dit proces geven we jou als klant steeds tussentijds inzage in het werkproces.
Voice-over
Het script wordt ingesproken door een voice-over stemacteur. Hiervoor doen we een voorstel met een aantal stemmen, zodat er een goede keuze gemaakt kan worden.
Verspreiding
Nu de animatie gemaakt is, is deze breed inzetbaar als marketingtool, onder andere via social media en op jouw website.
Voor de Nationale Politie hebben we een uitleganimatie mogen maken. Een uitgebreide informatieve animatie waar we nog niets over kunnen publiceren.
E-coach animatie/eigenz. Voor een e-coach maken we op dit moment een hele gave animatie in een nieuwe, flashy, iconische stijl. Snel en flitsend.
Op dit moment zijn we o.a. aan het werk met de tweede animatie voor Stichting Salvage. Super gaaf om dit te mogen maken in een eigen stijl die we hebben ontwikkeld.