ANIMATIES en meer
Veel bedrijven vragen zich af hoe ze hun producten of dienst met weinig tekst kunnen presenteren? Zeker voor een bedrijf dat handelt in complexe services, is het vaak lastig om klanten snel duidelijk te maken wat er van ze verlangd wordt.
ZIEN IS GELOVEN
De meeste mensen zijn visueel ingesteld. In de online wereld van nu, waarin de gemiddelde aandachtsspanne van sitebezoekers slechts 8 seconden bedraagt, moet informatie zo kort, helder en aantrekkelijk mogelijk zijn. Daarom worden visueel sterke infographics en uitleganimaties, en andere animatie producten, steeds populairder.
INFOGRAPHICS
Tekst zal nooit helemaal overbodig worden, maar wordt gebruikt als illustratie bij beeld en geluid. Grote bedrijven hebben vaak heel veel informatie te communiceren (zowel intern als extern). Om de hoeveelheid tekst te reduceren, kan er gekozen worden voor een infographic. Hierin wordt informatie met illustraties, grafieken en diagrammen in beeld gebracht. Dat leest gemakkelijker én blijft beter hangen.
UITLEG-ANIMATIES
Wil je ook een hoge conversie naar een inschrijving of aankoop dan blijkt een animatie video de uitgelezen tool. Daarbij blijkt uit onderzoek dat 59 procent van alle managers liever een video kijkt dan documentatie leest. Een video verhoogt de waarschijnlijkheid van een aankoop met wel 85 procent.
Een explanimation of ook wel uitleg-animatie is de meest effectieve manier om een boodschap over te brengen. U kunt ze gebruiken om iets uit te leggen, te introduceren of aan te jagen. Voor het aanspreken van consument, bedrijf of kiezer. In een presentatie, campagne of lesmateriaal.
VINDBAARHEID IN GOOGLE
Een video op je website geeft je bovendien 53% meer kans om op de eerste pagina van een Google-zoekresultaat te komen. Een uitleg-animatie is dus een relatief goedkope traffic-generator én klant-activator.
Een goede animatie zet een complex of technisch verhaal om in een simpele en heldere boodschap. In één of twee minuten wordt de klant ervan overtuigd dat hij uw product of dienst moet hebben. Het is creatiever en goedkoper dan film en het is vele malen leuker om naar te kijken dan een lange tekst te lezen.
MARKETINGTOOL
Animaties zijn als marketingtool breed in te zetten, onder andere via social media. Een online bedrijfsfilm is 24 uur per dag beschikbaar en scoort ook nog eens hoog in zoekmachines als Google. Bovendien zijn ze niet alleen snel bereikbaar via YouTube en uw eigen website, maar ook eenvoudig te verspreiden via e-mail en social media.
Zie ook online-video-marketing
EEN ANIMATIE LATEN MAKEN KOST TIJD
Iedere animatie is uniek en blijft maatwerk. Dit zorgt ervoor dat wij dus geen direct antwoord hebben op de vraag wat de exacte kosten zijn van een animatie. Pas als we de wensen van de klant in kaart gebracht hebben kunnen wij een mooie prijs maken. Een ding is zeker, wij maken altijd unieke animaties! Bij de start van ieder project bespreken wij de mogelijkheden, zie ook onze werkwijze